El tercer capítol del podcast de la Càtedra Decide ha servit per presentar la Comissió de Lideratge d’Infermería de UIC Barcelona. Aquesta comissió coordina el projecte centrat en el lideratge infermer que, des de fa quatre anys, introdueix noves metodologies docents i activitats participatives a les assignatures del Grau que busquen desenvolupar les competències de l’alumnat en aquest àmbit.
La Comissió està formada pels professors Dr. Albert Gallart i Dra. Encarna Rodríguez, subdirectors del Departament d’InfermerIa, i la professora Dra. Marisa Martín, coordinadora de primer curs i del doble grau en Infermeria i Psicologia.
En aquest nou capítol del podcast de la Càtedra Decide, los miembros de la Comisión explican en qué consiste el proyecto y hablan de los buenos resultados que están teniendo hasta ahora. “En definitiva —explica Gallart— se trata de aplicar los parámetros de cualquier organización al trabajo propio de una enfermera: la planificación estratégica, aquella que intenta adelantarse al tiempo, evalúa las características de las personas y las de la propia organización y, a la vez, las características del exterior. Es decir, lo que se conoce como la realización de un DAFO”.
De fet, el lideratge infermer és un tema que, segons expliquen, es va plantejar des de molt abans de l’inici del projecte: Quines característiques hauria de tenir un infermer ara i en el futur? “Compromís, organització, saber desenvolupar idees, proactivitat, assertivitat, enfocar-se al resultat —sigueix el professor Gallart—; però que, alhora, 365 dies, durant 24 hores, lideri l’atenció que es presta a la persona, aglutinant, ordenant, gestionant els membres de tot l’equip interdisciplinari”.
En els quatre anys que s’està implementant, els alumnes van veient “la necessitat i la utilitat d’aquest projecte —diu la professora Marisa Martín—; sobretot pel que fa al treball en equip, una de les dimensions clau en el futur desenvolupament professional”. “De fet —sigueix Albert Gallart— hem comprovat com és en aquest aspecte on creixen més, sent la dimensió de la intel·ligència emocional i el control de les emocions la que els costa més, juntament amb el pensament estratègic”.
Finalment, els tres membres de la comissió coincideixen a destacar que el projecte de Lideratge Infermer no només està mostrant resultats positius en la formació dels alumnes, que es donaran a conèixer en propers articles científics, sinó que també ha reforçat la unió i el compromís de l´equip de docents del Grau.
Podeu escoltar el podcast en les següents plataformes: